Philippi AL serie acculader
Type |
AL 12/30 |
AL 12/48 |
AL 12/65 |
AL 24/35 |
Laadstroom |
30A |
48A |
65A |
30A |
Spanning |
12V |
12V |
12V |
24V |
Karakterestiek |
IUoU (Service), IU (Start) |
IUoU (Service), IU (Start) |
IUoU (Service), IU (Start) |
IUoU (Service), IU (Start) |
Uitgangen |
3 |
3 |
3 |
3 |
aanbev. Batt capaciteit |
100 - 300 Ah |
150 - 450 Ah |
200 - 600 Ah |
100 - 300 Ah |
Ingang spanning |
180 - 264 V |
90 - 264 V* |
90 - 264 V* |
90 - 264 V* |
Frequentie |
50-60 Hz |
50-60 Hz |
50-60 Hz |
50-60 Hz |
Stroomopname bij220Volt |
2,3 A |
3,4 A |
4,5 A |
4,5 A |
Gewicht |
3,0 kg |
3,9 kg |
3,9 kg |
3,9 kg |
Afmetingen BxTxH in mm |
190x260 x 90 |
260x300 x 95 mm |
260x300 x 95 |
260x300 x 95 |
Retourstroom uit de Batterij |
< 2 mA |
< 2 mA |
< 2 mA |
< 2 mA |
Categorie |
IP 20 |
IP 20 |
IP 20 |
IP 20 |
Koeling |
Temperatuurgestuurde ventilator |
Temperatuurbereik |
- 15°C - 60 °C, ab 40 °C wordt de belasting aangespast |
Laadspanning |
IUoU-karakterestiek, Gel/AGM: 14,4V/13,8V, Natte batterij 14,2V/13,2V, tot 3 Temperatuurvoelers aansluitbaar |
Kurzschlussschutz |
bei allen Modellen |
Automatische lader AL
Batterij geschikt apparaat (automatische lader) AL
De automatische lader-serie is speciaal ontworpen voor de eisen van vandaag voor de elektrische systemen aan boord van jachten. Ze zijn ook geschikt voor gebruik in voertuigen en soortgelijke toepassingen.
Maximaal drie afzonderlijk gecontroleerd uitgangen kunnen gelijktijdig laden van grotere systemen aan boord, die bijvoorbeeld bestaan ??uit een voorgerecht, de consument en de boegschroef / ankerlier batterijen. De drie-traps laadkarakteristiek kan IUoU om lood-zuur batterijen op te laden met vloeistof, gel en (AVA) worden aangepast met schakelaar.
Met externe temperatuursensoren voor elke batterij systeem past de laadspanning exact op de temperatuur van de batterij en altijd zorgt voor een optimale resultaten van het laden.
Laden meer groepen van batterijen
De automatische lader, afhankelijk van het model geleverd met maximaal drie afzonderlijke boost uitgangen. De afzonderlijke uitgangen kunnen worden ingesteld op het type batterijen worden opgeladen (Service-of startaccu). Dit laat alle verschillende configuraties van startaccu en consumentenorganisaties worden geladen met een apparaat. De beschikbare
Laadstroom wordt uitgekeerd aan de aangesloten accu's op hun behoeften.
Externe verbindingen ...
... Bevordering van de veilige verbinding van kabels, zelfs in lage of besloten ruimten en zijn meestal zelfs aangesloten. Met de grote apparaten kunnen worden aangesloten op de hoge kwaliteit schroefklemmen tot 25 mm2 doorsnede.
Temperatuurgestuurde ventilator
Een geïntegreerde temperatuurregeling beschermt het toestel tegen overbelasting en temperatuur. De ventilator schakelt alleen wanneer nodig en kan de afstandsbediening paneel in de slaapstand (apparaat om te werken bij minder kracht, zodat geen ventilator nodig is - 8h - timer-gestuurde staat).
Aan te passen aan verschillende batterij systemen
De laadkarakteristiek kan voor het opladen of Gel-/AGM zuur batterijen worden geschakeld. Een netwerk werking van het apparaat is ook mogelijk. Deze instellingen kunnen gemaakt worden via DIP-schakelaars op het apparaat of via de digitale lastmonitor LCM
Breed ingangsspanningsbereik en de werking van AC-generatoren
De moderne switch mode technologie maakt het mogelijk de werking van het toestel op vol vermogen, zelfs met beperkte voedingsspanningen. Om onbeperkte bediening van bruggen, met lange aanvoerlijnen of met on-board generatoren. De ingebouwde Power Factor Correction zorgt voor een optimale benutting van de geabsorbeerde energie. Dit resulteert in een laag stroomverbruik van de 230 V walstroom en een hoog laadvermogen. De geïntegreerde soft-start schakeling voorkomt hoge inschakelstromen, die op hun beurt de zekering in de brug tussen pijler. Over de digitale monitor LCM kunt de verbruikte vermogen in lage-walaansluiting kan worden verminderd.
Uitbreiding van de laadstroom
Als de service niet genoeg van dat de batterij oplader serie AL zo gemakkelijk, kan een tweede automatische lader parallel aangesloten worden met dezelfde kracht.
Waarom een ??hoge laad-techniek is nodig?
Als een loodaccu te kwijten van haar korte opladen volledig gevormd loodsulfaat kristallen (sulfatering). Dit wordt veroorzaakt door een verhoogde Sulfatlöslichkeit met afnemende zuurconcentratie en Kristallumbildungprozesse. In de daaropvolgende lading, de omschakeling van grote sulfaat kristallen als gevolg van de kleinere kristallen om kleinere actieve oppervlakte is moeilijk, en in volledige lading blijft sulfaat kristallen. Tijdens de gebruikstijd kan ophopen deze resterende sulfaat kristallen en leiden tot een vermindering van de beschikbare capaciteit. Sulfatie kan worden tot een minimum beperkt, indien elke lossing, snel gevolgd door een volledige lading voldoende. Door sulfatering neemt de normale laad / ontlaad uit de beschikbare actief materiaal. Dit vermindert de capaciteit en de spanning tijdens het ontladen wordt verschoven naar lagere waarden. Als de sulfatie te sterk, grotere gebieden van de elektroden zijn volledig inactief.
De automatische lader voor middelgrote en grote installaties tot maximaal 3 batterijen Groep
(Starter, service en bug batterij) en een capaciteit tot 600 Ah. De koeling van de apparaten is via een geregelde ventilator.
Het pakket bevat een temperatuursensor